Rusia trimite nave, avioane si trupe in Siria (oficiali americani)

de I.C.     HotNews.ro
Miercuri, 9 septembrie 2015, 19:28 Actualitate | Internaţional


Rusia a trimis in Siria, in ultimele zile, doua nave transportatoare de tancuri, avioane, precum si un numar scazut de trupe, au anuntat miercuri oficiali americani, confirmand cele mai recente zvonuri privind o masare militara care tine Washingtonul cu sufletul la gura, relateaza Reuters.

Doi oficiali americani au vorbit cu agentia de presa citata, sub protectia anonimatului, aratand ca intentia miscarilor militare ale Rusiei in Siria ramane neclara.

Oficialii americani nu au exclus posibilitatea ca Moscova sa pregateasca terenul pentru un rol de lupta aeriana in conflictul sirian, pentru a sustine pozitia presedintelui sirian Bashar al-Assad.

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, s-a declarat ingrijorat miercuri de informatiile privind o crestere a prezentei militare ruse in Siria.

Dupa mai mult de 4 ani de razboi civil, teritoriile controlate de Assad, un aliat cu vechime al Rusiei, au inceput sa se diminueze la o cincime sau mai putin din teritoriul Siriei.

Un oficial din cadrul Minsiterul Apararii din Rusia a refuzat sa comenteze aceste informatii.

Moscova, un furnizor de arme traditional al Damascului, l-a sustinut pe Assad de-a lungul unui razboi care a fracturat Siria si a sustinut constant ca se opune puternic Statului Islamic, un grup militant care este tinta unei campanii aeriene conduse de SUA.

Unul dintre oficialii americani a precizat ca informatiile initiale indica faptul ca se pune accentul pe pegatirea unui aerodrom in apropierea orasului-port Latakia, o fortareata a lui Assad. Aeronave pentru transportul de marfuri au ajuns si ele pe aerodromul din apropiere de Latakia.

Oficialii estimeaza ca zeci de trupe de infanterie navala au ajuns recent in zona aerodromului, posibil pentru a contribui la asigurarea securitatii perimetrului.

Reuters relata anterior despre transportul de unitati locative prefabricate pentru sute de persoane catre aerodromul sirian. Cei doi oficiali au precizat ca in zona au ajuns noi unitati prefabricate.

Navele pentru transportul de tancuri au ajuns in decursul zilei trecute in orasul-port Tartus, aflat la sud de Latakia, au aratat oficialii americani, fara a da informatii cu privire la incarcatura acestora.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





























13198 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    dA (Miercuri, 9 septembrie 2015, 19:42)

    Babilou [utilizator]

    Stirea e veche deja. Stirea noua a ca cel mai mare submarin atomic din lume, Dmitri Donskoy (TK-208), Nato-coded Typhoon, se indreapta spre coasta Siriei. Este echipat cu 20 de rachete balistice intercontinenale si aprox. 200 ogive nucleare.(http://www.debka.com/article/24873/Russian-submarine-with-20-ICBMs-and-200-nuclear-warheads-is-sailing-to-Syria)
    • +4 (10 voturi)    
      so? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:00)

      CRMS [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

      Crezi ca o sa le-o dea la ISIS cu nucleara ?
    • +11 (11 voturi)    
      asa si? (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:13)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Babilou

      de ce un submarin dotat cu rachete inter-continentale trebuie sa se apropie de coasta tarii tinta? cand rachetele cu care este dotat pot ajunge la 10.000 km?
      In plus a folosi un focos nuclear ca sa distrugi niste descreierati imprastiati intr-un desert mi se pare o prostie imensa.
      • -5 (5 voturi)    
        depinde... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 22:13)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Eu zic ca una mica la Raqqa acolo nu are strica. Oricum toti inginerii si informaticienii sunt deja in Germania daca ne luam dupa media.
      • +4 (4 voturi)    
        cred ca problema submarinului..... (Joi, 10 septembrie 2015, 8:50)

        novator [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        ........ar trebui privita si din alt unghi.
        Evident, tinta rachetelor nucleare nu este ISIS dar cu siguranta ca este un factor de risc pentru Europa.

        La tehnologia actuala, nicio racheta cu raza lunga de actiune nu mai poate lovi teritoriul european, pentru ca sistemele antiracheta le vor intercepta si distruge.
        Alta este situatia in cazul unui traseu mai scurt iar distrugerea in zbor a unei astfel de rachete, in traiectorie ei dinspre Siria catre Europa, ar face ca explozia si urmarile acesteia sa afecteze zone largi din Turcia, Grecia......etc, ceea ce constituie o adevarata problema.
        Apoi, la un eventual contra-atac reusit asupra submarinului respectiv, 200 de ogive nucleare care ar exploda, ar distruge zone intinse din acel spatiu dar nu va afecta cu nimic putinistanul.

        Oricum, vom asistea la o intensificare a tensiunilor in zona iar armata rosie s-ar putea sa si-o mai ia inca odata de la musulmani, ceea ce ar fi o catastrofa pentru moralul rusilor si s-ar putea sa vedem si o reaprindere a caucazului si un nou val de atentate sinucigase in Rusia.
  • -5 (23 voturi)    
    monopol (Miercuri, 9 septembrie 2015, 19:49)

    Mazeta [utilizator]

    Numai SUA are dreptul de a lupta cu ISIS?
    • -5 (9 voturi)    
      pai ... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:54)

      Zulu [anonim] i-a raspuns lui Mazeta

      SUA lupta impotriva lui Assad si s-ar alia si cu ISIS numai sa-l termine ...
      • -3 (3 voturi)    
        dupa miscarile de trupe de prin Europa, (Joi, 10 septembrie 2015, 2:05)

        bogdan [anonim] i-a raspuns lui Zulu

        se pare ca s-a aliat deja.,
  • +13 (15 voturi)    
    se baga si ei la "democratizare" (Miercuri, 9 septembrie 2015, 19:53)

    dnicu [utilizator]

    Incepe si Rusia sa "democratizeze" tari ... s-a terminat cu hegemonia SUA :)

    Macar acum stim sigur cine pierde in razboiul din Siria ... EU ... ca e umpluta de imigranti :)
  • +3 (13 voturi)    
    Poate au curajul... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:13)

    Gigi Kent [utilizator]

    Sa faca ceea ce americanii se pare ca nu au curajul sa faca si oricum doar prin bombardare nu vor reusi in veci. Si anume sa termine odata Statul Islamic care e infinit mai nociv si mai periculos decat dictatura lui Al Assad.
    • +9 (9 voturi)    
      da (Miercuri, 9 septembrie 2015, 22:14)

      ahaa [anonim] i-a raspuns lui Gigi Kent

      cand americuta bate la ciuhapi ca la fasole - domle de ce se baga obezii unde nu le fierbe oala
      cand americuta ii lasa pe ciuhapi sa se desfasoare cum vor ei - domle de ce nu intervin lasii astia de americani grasi
      • -2 (2 voturi)    
        Eu nu as fi asa sigur... (Joi, 10 septembrie 2015, 1:31)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui ahaa

        Ca "primaverile arabe" care de fapt au fost scapate de sub control si au dus la aparitia SI nu sunt creatia CIA. Aici nu e vorba doar de a interveni si a nu interveni. E vorba si de responsabilitatea situatiei actuale.
  • +8 (14 voturi)    
    ISIS (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:14)

    banel [utilizator]

    Te pomenesti ca vor sa puncteze la capitolul imagine scapand planeta de ISIS. Recunosc ca ar fi o realizare, dar dupa episodul Ucraina orice ar face, nu-si vor spala pacatele...cel putin nu cat e Putin la putere.
  • +14 (16 voturi)    
    In the meantime... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:33)

    Trojan.H [utilizator]

    Intre timp, la Bruxelles, domnii aceia de virsta a treia, foarte cumsecade de altfel, isi aranjeaza weekend-ul pentru o degustare la frumoasele podgorii din zona.
  • -14 (18 voturi)    
    cum asa (Miercuri, 9 septembrie 2015, 20:48)

    xanti [utilizator]

    Parca erau sufocati de razboiul cu Ukriana,parca nu mai aveau bani.
    Se joaca rusii cu Europa cum au chef.
    Sper sa arate planetei ca razboiul din Siria a fost provocat de USA.
    • +6 (12 voturi)    
      si eventual... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:09)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui xanti

      sa ne zica si numerele loto de saptamana viitoare.\ura ta pt sua nu are nevoie de logica... doar de patima...
    • +6 (6 voturi)    
      jucausii rusi (Miercuri, 9 septembrie 2015, 22:16)

      ahaa [anonim] i-a raspuns lui xanti

      jucausii rusnaci care se joaca cu toti cum au chef erau si pana acum prezenti in Siria, se vede cat de folositori au fost, Assad mai controleaza 15% din teritoriu
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:26)

    [anonim]

  • +4 (12 voturi)    
    Assad (Miercuri, 9 septembrie 2015, 21:31)

    adrian88000 [utilizator]

    trebuie sa ramana la putere in Siria. Altfel Siria devine o noua Libie. Acum e razboi. Dupa ce Assad invinge va fi ordine si disciplina. Nu haosul care este acum in Libia dupa uciderea lui Gadafi. Era mult mai bine pentru Europa cand era Gadafi la putere , dacat acum. Si nu stiu sigur cat de rau era pentru libieni in acele timpuri. Poate nu chiar asa de rau ca acum.
  • +6 (10 voturi)    
    Faptul ca Rusia vrea un rol activ... (Miercuri, 9 septembrie 2015, 22:00)

    Lucky1 [utilizator]

    ...este de inteles.

    1. Au interese in zona Mediteranei, portul Latakia concesionat de Assad pentru a fi utilizat ca baza militara navala a Rusiei. Daca pleaca Assad, pleaca si Latakia, pleaca si Mediterana caci pe egipteni nu poate conta ca si pe sirieni;

    2. Luptand impotriva ISIS, obtin avantaj direct cat si indirect. Direct, evita exportul modelului ISIS in Caucaz iar lupta in teritoriul adversarului este de preferat luptei pe teren propriu. Indirect, castiga credit in fata Iraqului, Yemenului, Arabiei Saudite, Egiptului si chiar si Turciei.

    3. Dupa neutralizarea ISIS, indiferent care ar fi aportul efectiv al Rusiei fata de celelalte forte (SUA/NATO, UE...) poate, in stilul propriu rusesc, sa pretinda rolul determinant. Oricum, influenta americana paleste si-i ajuta Rusiei la consolidarea relatiilor cu tari arabe ca Arabia Saudita, Jordania, Emirate, etc. in cadrul planului alungarii americanilor din zona.

    Faptul ca Rusia a fost lasata, prin lipsa unei actiuni enerigice, determinante a SUA si UE, sa-si asume acest rol in Siria constituie o eroare majora a aliatilor, va duce la scaderea influentei americane in regiune si va constitui o inspiratie si pentru alte tari cum ar fi America Latina.
    • +2 (2 voturi)    
      deci sa inteleg (Miercuri, 9 septembrie 2015, 23:20)

      ahaa [anonim] i-a raspuns lui Lucky1

      crezi ca faptul ca rusnacii vor neutraliza ISIS-ul (adica varful de lance terorist al bogatanilor wahhabisti din Golf adica arabia saudita, qatar, eau) va consolida relatiile dintre acele parti?
      • +1 (1 vot)    
        Subscriu (Joi, 10 septembrie 2015, 12:44)

        RaduMischie [utilizator] i-a raspuns lui ahaa

        Exact aceeasi intrebare am si eu
      • +2 (2 voturi)    
        Credibilitatea...asta este ce conteaza (Joi, 10 septembrie 2015, 15:12)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui ahaa

        Inteleg de ce sunteti contrariati. Consecventa Rusiei in etalarea sprijinului, in orice conditii, fata de regimul Assad ii certifica credibilitatea. Asta in opozitie cu SUA care, de ceva timp, demonstreaza lipsa de interes in chestiuni vitale cum sunt Siria si Yemen.
        Tari ca Arabia Saudita, Jordania, Egipt, Kuwait, doresc un aliat credibil, pe care sa poata conta in situatii critice.
        Cititi si articolul, foarte edificator, al dlui Naumescu in Contributors, pe aceeasi tema:
        http://www.contributors.ro/global-europa/costul-inactiunii-occidentului-in-siria-razbunarea-subtila-a-turciei-si-asaltul-migrantilor-asupra-europei-rusia-preia-initiativa/
  • +2 (2 voturi)    
    Deci... (Joi, 10 septembrie 2015, 13:35)

    RaduMischie [utilizator]

    O fi Assad dictator. La fel cum au fost si Gadaffi si Mubarak. Si Saddam Husein inaintea lor.
    Dar este clar ca rasturnarea lor a deschis o supapa, care a eliminat orice stabilitate. Iar oamenii aia nu sunt pregatiti nici mental nici logistic pentru democratie.
    Da, nu e bine ca traiau in dictatura. Dar e mai bine acum in Libia sau in Siria?Sau chiar Irak? Egiptul a scapat, ca aveau armata puternica.
    Daca rusii vin si-l sprijina pe Assad, iar de aici ISIS slabeste, este foarte bine. Americanii sprijina rebelii asa-zis moderati. Adica aia inca n-au invatat ca rebelii astia, odata invingatori, se vor uita cu c...l la americani si isi vor face treaba lor.
    Prin urmare, eu sunt de acord cu orice miscare care aduce putina stabilitate in Siria. Si daca sunt rusi, asta e. Pentru ca nu pare sa fie o alternativa...
    • 0 (0 voturi)    
      stabilitatea lui Assad (Vineri, 11 septembrie 2015, 14:22)

      hurdur [anonim] i-a raspuns lui RaduMischie

      Assad nu mai e stabil nici la "capatana", de stabilitatea instituita de el in tara ce sa mai vorbim.
      https://www.youtube.com/watch?v=N2vqvXrHbY8
  • +1 (1 vot)    
    cred sincer ca (Luni, 14 septembrie 2015, 16:40)

    ..13 [utilizator]

    exista un deficit de persoane responsabile in pozitiile cheie pe chestiuni legate de conflicte militare si nu numai.

    Nu vad decat gafe de proportii - asa a fost ignorat presedintele rusiei vis-a-vis de Ucraina pana cand s-a ajuns la anexarea Crimeei.

    Asa se bat aceeia de 5 ani de zile in Siria, asa au avut pierderi de oameni in Siria si nu au intreprins actiuni ferme de condamnare diplomatica, cel putin, si apoi sa isi intareasca demersurile spre a calma situatia. SE PUTEA EVITA ACTUALA SITUATIE.

    Asa s-a permis unui plagiator de catre UE si SUA sa fie inca pe postura de Prim Ministru desi de mult trebuia sa i sa puna bagajele la usa. NU ARE ce CAUTA la UE si nici in USA, dar vad ca se plimba relaxat si din cand in cand isi mai reface ghenunchiul la prietenii lui din Turcia.

    Intr-o lume turbulenta actiunile rapide si consistente contribuie la respectarea legalitatii, a drepturilor omului si la prosperitatea pe care o dorim cu totii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...


Startup Cafe
Euractiv
Contributors

Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by